Reflectie tweede periode
Ook in deze reflectie moeten we weer vragen beantwoorden over wat we in deze periode geleerd hebben en vertellen wat we er allemaal van vonden.

In deze periode moesten we vaak zelf of in groepjes dingen organiseren of bedenken.
Vaak mochten we zelf de groepjes uitkiezen waarmee je ging samen werken, wat ik een tegenvaller vond doordat je hierdoor niet leert en ontwikkelt hoe je het beste kunt samenwerking met onbekende of nieuwe mensen. Bij het zelf bepalen van groepjes kies je vaak telkens dezelfde mensen en worden de taken op dezelfde manier verdeeld.
De samenwerking ging binnen onze groep (Yuna, Eske, Petra, Sarah) gelukkig zowel bij de “wie is de reisleider” als bij de “tableau vivant” weer goed. De takenverdelingen zijn uiteindelijk allemaal goed afgerond. Bij de opdracht Tableau Vivant moesten we ons erg verdiepen in schilderijen zowel de fotografie als de kostuums en achtergronden, we moesten natuurlijk wel kostuums en perspectieven kiezen van de fotografie waarbij we ons prettig voelden. Daarnaast moesten we ons ook in de stijlperiodes en houdingen en het licht verdiepen, waarbij mij opviel dat schilderijen en fotos op veel verschillende manieren gemaakt kunnen worden en dat veel onderwerpen er mee te maken hebben. Waardoor ik inzie hoe moeilijk het is om een goed mooi schilderij te maken met een eigen structuur een goed bijpassende achtergronden en licht en daarnaast ook nog de juiste houdingen. Door deze opdracht is mijn interesse en verdieping in schilderijen wat gestegen.
Door de opdracht “wie is de reisleider” zag ik in dat kunstdiscipline erg vaak voor komt. Wij kozen ervoor om het de klas samen te verven waar in ons geval de beeldende kunstdiscipline bij hoort. De “wie is de reisleider” opdracht heeft niet echt invloed gehad op de manier hoe ik naar beeldende kunst kijk. In de opdrachten moesten we alleen een activiteit bedenken en daar een pitch, uitnodiging en brochure bij maken. Wat me niet een ander perspectief over beeldende kunst gaf. Bij de presentaties van de uitjes van andere klasgenoten kwamen veel verschillende disciplines voor, zoals met de klas gezellig dansen, de Oldehove beklimmen of met de klas beeldende kunst van Leeuwarden bekijken.
Ik vond de activiteit die georganiseerd was door Jesse en Christian erg leuk klinken. Het beklimmen van de Oldehove doordat het een spannende activiteit is en erg leuk bedacht is. Het uitstapje is alleen nog niet zo goed georganiseerd ze hebben nog geen mensen gebeld of gevraagd hoe en wanneer en de prijs ervan. Daarnaast het dit onderwerp niet veel te maken met kunst. Toch zal ik het erg leuk en spannend vinden om dit een keer met de klas te doen.
Tijdens de tweede periode is mijn samenwerk ervaringen en methodes verbeterd en ontwikkeld naast de schilderij interesses.